Case: Zo maakte ik studiekeuzes visueel duidelijk
De uitdaging: studiekeuzes gemakkelijker maken
Een juiste studie kiezen is niet altijd gemakkelijk. Studenten worden vaak overladen met een grote hoeveelheid aan opties en informatie. VIVES Hogeschool wilde dit proces vereenvoudigen en had een visuele oplossing nodig om studenten te helpen hun opties duidelijk te maken.

Mijn aanpak: van complex naar eenvoudig
Om het beslissingsproces voor toekomstige studenten te verduidelijken, maakte ik een reeks infographics en illustraties die:
Verschillende studieopties op een duidelijke en georganiseerde manier weergeven.
De unieke kenmerken van elke studieoptie tonen.
Studenten helpen een juiste beslissing te nemen.

Hoe ging ik te werk?
Eerst: brainstormen, schetsen en een stijl ontwikkelen die past bij VIVES en hun huisstijl, én uiteraard hun doelpubliek: de toekomstige studenten.
Daarna: de stijl finetunen en vertalen naar duidelijke illustraties en infographics.
Tot slot: feedback verwerken en de definitieve bestanden opleveren.

Ik werkte hiervoor nauw samen met VIVES om de belangrijkste informatie voor studenten te bepalen. Op basis hiervan maakte ik duidelijke visuals waardoor beslissingen eenvoudiger en toegankelijker worden voor studenten.

Het resultaat: visuals die echt werken
Mijn infographics en illustraties worden actief gebruikt in brochures en presentaties van VIVES. Studenten en studieadviseurs waarderen de duidelijke weergave van informatie en VIVES kan erop vertrouwen dat hun toekomstige studenten beter geïnformeerd zijn.

Testimonial
Steven van VIVES Hogeschool schreef:
“We zochten iemand die onze doelgroep wist aan te spreken met illustraties. Via Instagram zagen we het werk van GLOEILAMPJE passeren. De unieke stijl sprak ons meteen aan. We waagden onze kans en contacteerden Olivier met de opdracht om in ‘no time’ infographics en een illustratie te maken conform een strenge huisstijl. Het resultaat is helemaal ‘spot on’. GLOEILAMPJE begreep onze doelgroep en sloeg de nagel op de kop. We kijken uit naar nog meer gloeilampjes in onze communicatie.”